Maximálna inštalovaná kapacita linky je na úrovni 50.000 batériových
článkov ročne, linka je zložená z 35 výrobných strojov a využíva
najmodernejšiu technológiu vysokorýchlostného vrstvenia. Inštalácia
trvala štyri mesiace. V prvej fáze bude linku prevádzkovať 41
operátorov, zabezpečená bude nepretržitá prevádzka časti procesu
formovania a zrenia batérií. Linku na mieru vyrobila spoločnosť Wuxi
Lead, v rámci plánovania výstavby a technologického zabezpečenia výroby
InoBat spolupracoval s firmou Takenaka.
Spustenia linky v tomto týždni sa zúčastnil aj štátny tajomník
Ministerstva hospodárstva SR Kamil Šaško. Uviedol, že rezort vníma
automobilový priemysel ako jeden zo základných stavebných kameňov našej
ekonomiky a je potrebné zabezpečiť jeho konkurencieschopnosť v meniacom
sa prostredí.
"Podstatné je tiež pritiahnuť do našej krajiny talenty a
transformovať náš trh práce. Ďalšími prioritami sú výskum a vývoj a tiež
investície do nich. A to všetko InoBat má," konštatoval.
Boček doplnil, že vízia spoločnosti začala myšlienkou, ako dostať Slovensko na mapu sveta elektromobility. "Sme
veľmi radi, že z nápadu na servítke sa veľmi rýchlo stal ucelený
projekt, na ktorom sme začali spolupracovať s partnermi z celého sveta a
spoločne vytvorili prvé baterky," uviedol.